Muziekles

Vanaf begin maart krijgen de groepen 8 één keer per week muziekles. Nieuwe liedjes leren, kennis maken met diverse instrumenten en vooral ook plezier hebben met alles wat met muziek te maken heeft.

Boeksterren
Een hele gezellige en creatieve dag was het op 28 september! Leerlingen van de groepen 7 en 8 maakten onder leiding van Joel van Held & Bloem alle ingrediënten voor een echt stripboek! Van teksten verzinnen, titels maken tot ontwerpen en in elkaar zetten van voorwerpen die in het verhaal voorkomen. Natuurlijk hoort er ook een echte "fotoshoot" bij. We zijn erg benieuwd naar het resultaat!

Foto's zijn te vinden op de site van myalbum en bij Schooljaar 2017 - 2018 groepen 7/8->Boeksterren

"Hoog" bezoek in groep 8
Wethouder Zijlstra, Edwin Korenberg en Robin vd Wal van de buurtsportcoaches en voetbalster Kirsten van de Westeringh waren maandagmiddag 4 september op 't Wold om de boekjes van Sport & Cultuuraanbod 2017 aan te bieden.
Natuurlijk vertelde Kirsten op haar oude basisschool graag over haar carrière tot nu toe en mochten de kinderen vragen aan haar stellen. Alle leerlingen van de basisscholen kunnen zich inschrijven voor een gratis les bij één of meerdere aanbieders op het gebied van sport en cultuur. Veel kinderen zijn zeker van plan dit te doen! Een mooi initiatief !

Musical

Op 30 juni hadden wij een musical, we hebben het 3 keer opgevoerd, want we moesten het voor groep 1-2 spelen, voor groepen 3-7 en voor de ouders. Het ging over de TV Kantine.

Ik had de rol van Gerard Joling en Zafer  speelde Rene Froger. Zafer zat ook bij licht en geluid.

We vonden het heel spannend en dus werd er soms wel wat gekeet. Iedereen was zenuwachtig, maar het ging super goed! We kregen veel complimenten.Daarna was er een afscheidslied.En daarna een soort feestje, maar er gingen ook een paar kinderen lekker even voetballen en wij deden mee. Om 23:00 gingen we naar huis.

Zafer Abdulkarim en Dico Zonneveld  8a

Strand

Op dinsdag 20 juni gingen we met onze groep -groep 7a, 8a en groep 7/8b naar het strand. Toen we aankwamen stormde iedereen gelijk het water in. Ik en een paar kinderen deden een spel wie het verst kon zwemmen, ik zwom heel dichtbij een zwaan. Dat was best eng. En een paar kinderen gingen de lijn verschuiven -Rick, Wout en Daan volgens mij- achter de lijn lag heel veel zeewier. Ik zat een keer vast met mijn voet en een paar kinderen gingen met modder gooien. We deden ook iets met haaien: dat je een grote haai moest worden…. was best grappig. Na het zwemmen mocht je weer mee naar school fietsen of op het strand  blijven of zelf naar huis fietsen.

van Casper Snijder

Schoolkamp groep 7

We kwamen op school en het was heel druk. We gingen om 8:30 vertrekken en we deden een speurtocht tijdens het fietsen en uiteindelijk kwamen we bij de scoutingvereniging Jan Wandelaar. We gingen even spelen en daarna gingen we ons bed opmaken en groentesoep eten. Toen gingen we naar de RCN 6 kamp doen en touwtrekken. Mijn team werd tweede. Aan het einde van de eerste dag gingen we barbecuen met dank aan Harry. We mochten spelen tot de bonte avond. De bonte avond was grappig, vooral de moppen. Daarna kwam het leukste: het nachtspel in het bos. Heel veel mensen waren bang. Wij niet. Er waren ook een paar die bij het tweede nachtspel niet meededen, omdat ze het te eng vonden. Om 23:30 moesten we slapen. Er werd veel gepraat, dat hield je wakker. En de volgende morgen om 7:30 moesten we inpakken, ontbijten, spelen en weer op de fiets naar het bos voor levend stratego. Daarna naar Even Buiten om nog wat spelletjes te doen, zoals boogschieten en luchtbuks schieten en daarna naar huis.

Thomas, Henk en Rafaël, groep 7a

Schoolkamp

Op donderdag 18 mei begon het schoolkamp van de groepen 7. Het was twee dagen, maar één nacht. De eerste dag gingen we naar de scouting fietsend in fietsgroepjes. Dat was echt leuk.Toen we bij de scouting waren, moesten we op een paar andere groepjes wachte. Daarna gingen we even spelen dan lunchen. We gingen ook naar het strand, Daar waren 6 spelletjes voor ons klaar gezet. Op het eind hebben we touwtjes trek wedstrijd en de groep waar ik bij was was als tweede geëindigd.Toen we terug bij de scouting waren gingen we BQ dat was super lekker. Ik heb me behoorlijk vol gegeten.Toen we klaar waren met eten hadden we bonte avond. Ik en Riva gingen goochelen. We hadden een paar leuke trucjes gedaan.Toen het donker begon te worden gingen we naar het bos. Dat was ENG. De volgende dag gingen we even spelen en dan ontbijten. Dan hebben we spullen opgeruimd en zijn wij naar het bos gegaan en dan zijn we naar Even Buiten gegaan en toen terug naar school en toen was het afgelopen.

Groetjes, Sedra uit groep 7a

Verkeersexamen 2017 ´t Wold

Donderdag 11 mei hadden wij het fietsexamen. Voor het fietsexamen hadden wij eerst een fietsenkeuring. Mijn fiets was goed, maar sommige moesten hun fiets repareren, omdat die niet goed was. Daarna hadden we verkeersexamen. Dat hield in dat je in een boekje vragen moest beantwoorden. Als je geslaagd was moest je een fietsexamen doen. Ik was nummer 25 en dat is waarschijnlijk een geluksnummer want ik was geslaagd. We fietsten langs de Gelderse weg en lang het hoofdgebouw. Ik vond het heel leuk, maar het leukste was dat ik geslaagd was. We stonden op alfabetische volgorde, we begonnen bij het gemeentehuis en daar eindigden we ook weer. Gelukkig was alles bij iedereen goed gegaan en mochten we mee op kamp, want daar deden we het voor en natuurlijk dat je beter wordt in het verkeer.

Femke Terpstra. 7a

Het verkeersexamen

Donderdag 11 mei was het verkeersexamen. We fietsten er naartoe. Toen mochten we een rondje fietsen. Het was heel makkelijk, maar je mocht niet inhalen. Ik zat een ander op de hielen. Die voor me was sloom, dus ik kon gewoon praten, maar toen mocht dat ook niet. En aan het eind gingen we met z'n tienen over de finish en toen kregen we een appel. We gingen weer terug naar de klas. Ik wist bijna zeker dat ik  geslaagd was. We moesten eerst werken en aan het eind van de dag wisten we het: iedereen is geslaagd.

Wout Vendrig 7a

Sportdag 2017: woensdag17 mei

Dit jaar was sportdag weer erg leuk. Er waren weer leuke onderdelen zoals mens-erger-je-niet, skilat lopen met z’n vieren, slagbal en nog veel meer.

Maar er was een ding dat het allemaal wat lastiger maakte: de hitte!

Ik denk dat het nog nooit zo warm was tijdens sportdag. Bij de laatste onderdelen was het wel 29 graden! Toen we klaar waren met alle onderdelen werd ons allemaal gevraagd om op het veld te gaan staan zonder tassen. En opeens gingen alle sproeiers aan, eindelijk afkoelen…... iedereen rende naar de sproeiers toe!

De eind-estafette was wel spannend, maar helaas zijn we 4e geworden.

We begonnen goed, maar het ging steeds minder. En toen was sportdag 2017 afgelopen. Maar onze leuke dag nog niet….. we gingen namelijk na de sportdag nog lekker afkoelen op het strand!

Mathijs van Dalen 8a

Sportdag

We hadden sportdag en ik zat in het groepje met Chloe en dat was super grappig. We gingen eerst verzamelen . En toen gingen we de warming-up doen, maar Chloe die zit op die sport en zij kon het heel goed en ik echt niet .Toen gingen we door naar het eerste spel en dat was blokjesvoetbal en dat was echt super grappig want ik viel bijna over het blokje. En we hadden heel veel spellen en nog bij volleybal had ons groepje gewonnen. Wij hadden 20 punten en dat andere groepje 10 punten.

groetjes Stacy Tabak

Dodenherdenking 4 mei 2017

Als eerst liepen we in een stille tocht naar de begraafplaats. Daar kon iedereen in een grote cirkel plaatsnemen. De kinderen mochten vooraan gaan staan. Er waren kinderen van verschillende scholen die iets mochten doen. Zo was er een meisje die iets mocht vertellen. Toen de burgemeester de eerste krans mocht gaan leggen, kwamen twee kinderen van de scouting de krans brengen. Ik mocht ook een krans leggen, samen met Storm uit groep 8b.  De rest van de kinderen mocht een bloem leggen bij de krans namens de basisscholen. Daarna kwamen vier vliegtuigen overvliegen. Toen mochten we naar huis en was het afgelopen.

Dagmar Blik groep 8a

2015 Ameland

Vijf heerlijke dagen op een mooi Waddeneiland! Onze groepen 8 sluiten traditioneel de basisschoolperiode af met Kamp Ameland. Van duinspelletjes, zwembad en sporten, tot Bonte Avond, Meeuwenkolonie en Sjoerd van 't Oerd.....Het was genieten!
kamp 8 maandag.pdf
kamp 8 dinsdag.pdf

Schooljaar 2014-2015 groep 7-8->Ameland 2015

Op de site van mijnalbum staan nog (veel) meer foto's!

2015-5-12

Tijdens de tweede les in het Leer en Ontdek Centrum hebben de leerlingen "bibberbotjes" gemaakt. Op insecten lijkende robotjes die met een kleine stroombron tot leven lijken te komen.
Er werd intensief gewerkt, techniek opgedaan en creatief ontworpen. De twee uur waren zó voorbij!
Foto's te vinden op mijnalbum en Techniek: bibberbotjes 8b

2014-11-21
Vrijdagmiddag 14.30 uur...Kluunpad 15....een volle zaal met alle kinderen van de bovenbouw en veel ouders en andere familieleden....Achter het podium staan de spelers van groep 8a klaar voor de eerste weeksluiting van dit schooljaar.....

meer foto's ->Weeksluiting 8a   en op de site van mijnalbum!

2014-11-11

Op deze dinsdagochtend hebben we een bezoek gebracht aan het Groenhorst College in Nijkerk.
Het was erg gezellig, we hebben veel gezien en gedaan. Dank aan alle ouders die voor het vervoer hebben gezorgd!

zie ook: ->Bezoek voortgezet onderwijs.
2014-11-05

Woensdag is er een eerste bezoek gebracht aan een van de scholen voor voortgezet onderwijs, Het Spectrum in Harderwijk. Op 11 november volgt het Groenhorst College in NIjkerk en op 11 december staat het Groevenbeek in Ermelo op het programma.

meer foto's: Schooljaar 2014-2015 groep 7-8->Bezoek voortgezet onderwijs.
en op www.hetwoldzeewolde.mijnalbum.nl

CURSUS 2013-2014:

27 mei 2014:  "Glossy"

In twee lessen onder leiding van Ella Steenmeijer hebben de kinderen een voorkant gemaakt voor hun eigen "Glossy". Aan de hand van een eigen foto en na uitleg over de lay-out en kleurgebruik, schilderden de kinderen daarna hun ontwerp met acrylverf. De resultaten mogen er zijn!!

Foto's: Kunstles met Ella Steenmeijer

1 en 3 april 2014 Anne Frank Huis

De groepen 8 hebben een bezoek aan het Anne Frank Huis gebracht. Op school is er in de klas van tevoren al veel besproken en verteld, maar een bezoek aan het Achterhuis is en blijft heel speciaal.

Natuurlijk werden bij de lunch in de open lucht ook de duifjes gevoerd...klik op de link  Anne Frank Huis gr 8

19 maart 2014: "Boerenweekexcursies"
Woensdag 19 maart vertrokken de groepen 8 naar de boerderij van familie Zandee en naar Bio Brass. Op beide locaties kregen we per groep een interessante rondleiding door het bedrijf. De ochtend vloog voorbij, we hebben veel gezien en ook veel geleerd!
Foto's van het bezoek staan hier Excursies Boerenweek
en nog meer foto's op de site van mijnalbum.

31 januari 2014
In een afgeladen sporthal strijden 32 teams om de hoogste plaats van de poule waarin ze zijn ingedeeld. Het valt niet altijd mee....het veld is smal, je speelt 4 tegen vier, en opslaan of overspelen is best moeilijk. Gelukkig is het allerbelangrijkste een gezellige en sportieve middag. En dat laten alle kinderen prima zien!